Social Storytelling
Met echte verhalen van de werkvloer vergroot je de kans op het vinden van nieuwe medewerkers en klanten. Vaak hoor ik dat mijn klanten het lastig vinden om regelmatig aansprekende, authentieke en oprechte content uit hun organisatie te halen. Toch gebeurt er in en om je bedrijf genoeg om over te vertellen... alleen hoe verzamel je die content en hoe zorg je dan ook nog dat de buitenwereld hiervan op de hoogte raakt.
Wel... met Social Storytelling
Ik maak van je medewerkers, klanten of leveranciers ambassadeurs en medemerkers door ze actief en doelbewust in te zetten bij het ophalen van oprechte, authentieke en persoonlijke content. De content dient je, vooraf bepaalde, strategische doelen; zo behoud je als organisatie de regie over wat er naar buiten wordt gebracht. Vervolgens delen we de opgehaalde content in de netwerken van je medewerkers. Je zult zien dat bij Social Storytelling je bereik en betrokkenheid vele malen groter is. Social Storytelling draagt bij aan het behalen van je marketing, communicatie en recruitment doelstellingen.
Wij ondersteunen Social Storytelling met een strategisch contentplan, trainingen voor de ambassadeurs, een slimme tool en gerichte advertentiecampagnes.
Social Storytelling is er op gericht dat je authentieke content uit je organisatie 'ophaalt'; die verwerkt tot goede berichten en ze vervolgens deelt via de sociale mediakanalen van je medewerkers en je corporate kanalen.
Activatietraject
- We bepalen de Social Storytelling strategie.
- We selecteren en activeren ambassadeurs en focusgroepen.
- We creëren en halen content op binnen en buiten de organisatie.
- We zetten campagnes op.
- We meten en stellen bij waar nodig.
Social Storytelling maakt het alledaagse bijzonder:
wat we binnen onze organisatie gewoon vinden is
voor de buitenwereld vaak verrassend en uniek.
Lees ook mijn blog:
Creëer ambassadeurs met bevlogen medewerkers.

